Dopasuj części i akcesoria do swojego samochodu

Cena

Cena

  • 38,00 zł - 257,00 zł

Lepkość

Lepkość

Pojemność

Pojemność

Typ oleju

Typ oleju

Marka

Marka

Klasyfikacja jakościowa

Klasyfikacja jakościowa

Specyfikacja producenta

Specyfikacja producenta

Zobacz blog

Oleje silnikowe do motocykli 4T

Oleje silnikowe do motocykli 4T

Olej do silnika motocyklowego znacznie różni się od oleju do samochodowego. Oleje przystosowane do wysokich obrotów i obciążeń. Są to oleje w których drzemie ogromna moc.

Najczęstsze normy:

Norma maszynowa JASO T903 

Japanese Automotive Standards Organization - Stowarzyszenie JASO wprowadziło standardy na oleje motocyklowe JASO MA i MB. Badają jak olej zachowuje się w silnikach motocyklowych.

  • JASO MA – wspólny obieg smarujący silnik, skrzynię biegów i sprzęgło. Olej do praktycznie każdego motocykla z tzw. mokrym sprzęgłem. Najwyższą ochronę dla podzespołów zapewnia olej z normą JASO MA-2 i to jej zazwyczaj wymaga się w bardziej obciążonych konstrukcjach.
  • JASO MB – norma dla silników z niezależnym obiegiem smarowania. Nnajczęściej stosowany w skuterach oraz starszych motocyklach BMW z silnikami w układzie boxer. Ten typ oleju zawiera m.in. dwusiarczek molibdenu (w znaczący sposób zmniejszający tarcie).

Klasyfikacja jakościowa wg API (American Petroleum Institute)

Zdecydowana większość naszych jednośladów ma silniki o zapłonie iskrowym. Oleje do tego typu jednostek mają sygnaturę, w której pierwszy znak to litera „S”, zaś druga litera może być różna i oznacza „jakość”. Im ona jest wyższa (dalej od A, bliżej do X) tym generalnie jest lepiej dla silnika. I tak większość producentów jednośladów za minimalną klasę jakościową uznaje olej oznaczany sygnaturą „SG”. Olejów o klasie niższej nie wolno stosować w ich konstrukcjach, ale o wyższej jak najbardziej. Obecnie najlepsze oleje mają klasę „SN”.

  • SG – lepsze parametry w zakresie odporności na ścieranie, zachowania czystości, ochrony przed zanieczyszczeniem i trwałości niż wcześniejsze klasy.
  • SH – wprowadzona w 1993. zastąpiła klasę SG. Bardzo ściśle określone i kontrolowane procedury testów sprawiają, że jest to klasa bardziej wymagająca.
  • SJ – wprowadzona w 1 996. Wymaga mniejszego parowania i niższej zawartości fosforu.
  • SL – wprowadzona w 2001 . Większe ograniczenia dla osadów związanych z eksploatacją w wysokich temperaturach i dla zużycia oleju.
  • SM – wprowadzona w 2004. Oleje z tej grupy charakteryzują się lepszymi parametrami odporności na utlenianie, zapobiegania osadzaniu się zanieczyszczeń i lepszą wydajnością smarowania w niskich temperaturach podczas całego okresu użytkowania.
  • SN - wprowadzona w 2010. Oleje z tą normą maja zapewnić lepszą ochronę tłoków w wysokich temperaturach. Są bardziej rygorystyczna po względem wytrącania osadów i kompatybilność z uszczelkami. API SN odpowiada standardom oszczędności paliwa ILSAC GF-5. API SN powinien gwarantować poprawą zużycia paliwa, ochronę turbosprężarki, kompatybilność systemów kontroli emisji i ochronę silników pracujących na paliwach zawierających etanol do E85.

Klasyfikacja lepkościowa według SAE (Society of Automotive Engineers)

Lepkość oleju silnikowego określa łatwość jego przepływu przy określonej temperaturze. I tak olej który ma dużą lepkość, jest w stanie wytrzymać większe obciążenia, ale z kolei przy niskiej temperaturze własnej będzie mieć konsystencję zbliżoną do gęstego syropu (albo miodu pszczelego - ale tego płynnego, nieskrystalizowanego) i pompa oleju będzie mieć duży problem z przepompowaniem go wewnątrz silnika. Olej o niższej lepkości przeniesie niższe obciążenia, ale będzie bardziej płynny i w warunkach zimowych zapewni łatwiejszy rozruch zimnego silnika i szybciej dotrze do jego zakamarków, redukując tarcie już od pierwszych obrotów wału korbowego. Biorąc pod uwagę to, że pojazdy są używane o różnych porach roku, producenci oferują oleje wielosezonowe, które są w stanie zapewnić optymalną lepkość silnika w temperaturach niskich i wysokich. Aby to dokładniej określić powstał współczynnik lepkości oleju. Wylicza się z niego lepkości oleju wyznaczoną w dwóch temperaturach: 40° C i 100° C. Im wyższy wskaźnik lepkości, tym zmiana lepkości wraz ze zmianą temperatury jest mniejsza. Lepkość oleju w temperaturze 100° C jest podstawą klasyfikacji lepkościowej olejów silnikowych opracowanej przez SAE. Lepkość olejów wielosezonowych określa się w następujący sposób => „xx W xx”, gdzie „xx” są liczbami.

Są 24 produktów.

Pokazano 1-24 z 24 pozycji
Aktywne filtry

Śledź nas na Facebooku