Indeks: 800090
Marka: Ipone
IPONE SAMOURAI RACING 2T TRUSKAWKA 1L
Parametry Rodzaj silnka / przeznaczenie: 2T Lepkość: pozostałe Pojemność: 1L Typ oleju: syntetyczny Producent: Ipone
Dopasuj części i akcesoria do swojego samochodu
Cena
Cena
42,00 zł - 338,00 zł
Pojemność
Pojemność
Klasyfikacja jakościowa
Klasyfikacja jakościowa
Specyfikacja producenta
Specyfikacja producenta
Zobacz blog
Czyszczenie wtryskiwaczy – ostatnia deska ratunku dla wtrysków
Za co odpowiadają wtryskiwacze w samochodzie? Jak powinniśmy o nie dbać? Wszystkiego dowiesz się z poniższego...
Czyszczenie i smarowanie łańcucha motocyklowego. Sprawdź, jak i czym najlepiej to robić!
Czym czyścić łańcuch motocyklowi? Co będzie dobre do nasmarowania łańcucha? Jak często to robić i w jaki sposób?...
Olej do motocykla 2T to formulacja, która dedykowana jest motocyklom napędzanym silnikiem dwusuwowym. Te z kolei stanowią jedne z najpopularniejszych konstrukcji napędowych (znajdziemy je nie tylko w motocyklach, ale również m.in. w skuterach). Stąd też warto wiedzieć, jakie preparaty wybierać, aby zadbać o serce swojego jednośladu.
W sprzedaży można spotkać różne rodzajów olejów do motocykli dwusuwowych. Aby ułatwić sobie zakup, warto poznać obecnie stosowane klasyfikacje określające ich jakość, a także zastosowanie. O tym mówi nam JASO (Japanese Automotive Standards Organization) oraz API (American Petroleum Institute).
W naszej ofercie znajdziesz oleje do silników dwusuwowych, które spełniają najwyższe normy, zapewniając tym samym ochronę jednostce napędowej, podnosząc jednocześnie jej osiągi.
Na rynku spotkać można oleje do motocykli czterosuwowych, czyli preparaty o oznaczeniu 4T. Warto wiedzieć, że oleje te nie powinny być stosowane zamiennie za siebie. Wszystko przez istotne różnice, do których zaliczyć trzeba przede wszystkim:
Jak to bywa w przypadku środków smarnych (nie tylko do silników motocyklowych, ale również samochodowych) mogą mieć one różną bazę olejową, która wpływa bezpośrednio na poszczególne właściwości formulacji. Pomiędzy jakimi preparatami możesz wybierać?
Oleje do dwusuwów pracują w formie rozpuszczonej, gdzie stanowią uzupełnienie paliwa. Stąd też taki preparat ma zgoła inne zadania od formulacji z oznaczeniem 4T. Środek smarny, który wymieszany jest z benzyną, a także powietrzem, przedostaje się przez skrzynię korbową do jednostki napędowej, gdzie zapewnia smarowanie takich częściom jak tłoki, łożyska czy cylindry.
Olej do motocykla 2T ma przede wszystkim ograniczyć dymienie, aby w jak najmniejszym stopniu oddziaływać na środowisko naturalne. Co więcej, formulacja do dwusuwów musi zapewnić utrzymanie filmu olejowego na gładzi cylindra, a także zadać o czystość silnika.
Warto wiedzieć, że wymiana oleju w motocyklu 2T z reguły odbywa się częściej niż w przypadku czterosuwowych konstrukcji – wszystko przez różnicę w gęstości i trwałości.
Oleje do silników dwusuwowych chętnie wybierane są przez motocyklistów na całym świecie. Fakt ten nie może nikogo dziwić – jednostki napędowe dwusuwowe wciąż cieszą się dużą popularnością – spotkać je możemy m.in. w skuterach, motorowerach i lekkich jednośladach wyczynowych. Z reguły jednak oleje 2T są stosowane do jazdy sportowej, w której ważna jest maksymalna wydajność oraz optymalne smarowanie silnika.
Jakie oleje do dwusuwów okażą się najwydajniejsze? Przede wszystkim takie, które są dopasowane do posiadanej jednostki napędowej, a także zaleceń producenta. Jeśli masz starszy silnik, który nie podlega wysokim obciążeniom, możesz zdecydować się na mineralny olej. Do jazdy sportowej w przypadku nowszych konstrukcji dobrym rozwiązaniem będzie olej półsyntetyczny lub syntetyczny.
W czasie mieszania oleju do silników dwusuwowych z benzyną należy pamiętać przede wszystkim o odpowiedniej proporcji oleju w mieszance. Zbyt mała ilość przyczyni się do nadmiernego dymienia, co pod kątem ekologii jest szkodliwe. Z drugiej strony nadmiar oleju w mieszance spowoduje odkładanie się nagaru i innych zanieczyszczeń. To z kolei ograniczy osiągi, a także może prowadzić do ewentualnych awarii. Zalecaną proporcją jest 1:50, czyli 200 ml oleju 2T na 10 litrów benzyny.
Są 7 produktów.
Indeks: 800090
Marka: Ipone
Parametry Rodzaj silnka / przeznaczenie: 2T Lepkość: pozostałe Pojemność: 1L Typ oleju: syntetyczny Producent: Ipone
Indeks: 800395
Marka: Ipone
Parametry Rodzaj silnka / przeznaczenie: 2T Lepkość: pozostałe Pojemność: 5L Typ oleju: syntetyczny Producent: Ipone
Indeks: 800173
Marka: Ipone
Parametry Rodzaj silnka / przeznaczenie: 2T Lepkość: pozostałe Pojemność: 1L Typ oleju: półsyntetyczny Producent: Ipone
Indeks: 800105
Marka: Ipone
Parametry Rodzaj silnika / przeznaczenie: 2T Pojemność: Opakowanie: 1L Bańka 1L Typ oleju: półsyntetyczny Producent: Ipone
Indeks: 800352
Marka: Ipone
Parametry Rodzaj silnika / przeznaczenie: 2T Pojemność: Opakowanie: 1L Bańka 1L Typ oleju: półsyntetyczny Producent: Ipone
Indeks: 800175
Marka: Ipone
Parametry Rodzaj silnka / przeznaczenie: 2T Lepkość: pozostałe Pojemność: 5L Typ oleju: półsyntetyczny Producent: Ipone
Indeks: 800088
Marka: Ipone
Parametry Rodzaj silnika / przeznaczenie: 2T Pojemność: Opakowanie: 1L Bańka 1L Typ oleju: syntetyczny Producent: Ipone