Po zatankowaniu auto nie odpala? Zobacz, co może być przyczyną

Nie ma nic bardziej frustrującego niż sytuacja, gdy po zatankowaniu pełnego baku paliwa nasz samochód niespodziewanie odmawia posłuszeństwa. Wielu kierowców spotkało się z tym nieprzyjemnym zaskoczeniem, które potrafi skutecznie zepsuć plany na resztę dnia. Czy to wina stacji benzynowej, błędu podczas tankowania, czy może coś innego? W tym artykule postaramy się przyjrzeć najczęstszym przyczynom takiego zachowania pojazdu i podpowiedzieć, jakie kroki warto podjąć, by szybko wrócić do bezproblemowej jazdy. Zapraszam do lektury!

Problematyczne tankowanie 

Każdy kierowca oczekuje, że po zatankowaniu paliwa jego samochód będzie działał sprawnie i bezproblemowo. Niestety, zdarzają się sytuacje, kiedy rzeczywistość weryfikuje te oczekiwania. Wyobraźmy sobie sytuację, w której po zatankowaniu do pełna, auto niespodziewanie nie chce odpalić. Co więcej, pompy paliwa nie słychać. W takim przypadku pierwszym krokiem jest sprawdzenie, czy pompa działa prawidłowo.

Inna sytuacja to taka, gdzie niezależnie od ilości zatankowanego paliwa, auto odpala dopiero po kilku sekundach kręcenia rozrusznikiem. Po chwili trzęsienia i niestabilnych obrotach wszystko wraca do normy. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Czytaj również: auto nie odpala po wymianie filtra paliwa.

Co może być powodem takiego stanu rzeczy?

Przyczyn problemów z odpalaniem po tankowaniu może być kilka. Dla pełnego zatankowania jednym z powodów może być zanieczyszczenie w baku, które po zatankowaniu do pełna zostało wypłukane, zakłócając prawidłowe działanie układu paliwowego. Dla niepełnego zatankowania przyczyną może być problem z układem odpowietrzania baku, który uniemożliwia pompie paliwowej prawidłowe zassanie paliwa. To jednak nie wszystko.

Co sprawdzić, by namierzyć winowajcę?

Jeśli podejrzewasz, że problem leży w układzie paliwowym, warto zacząć od kilku podstawowych czynności. 

  • Sprawdzenie, czy po otwarciu korka od baku problem ustępuje. Jeśli tak to może to wskazywać na problem z odpowietrzeniem baku
  • Jeśli po otwarciu korka, ale bez tankowania, problem ustępuje, wskazuje to na problem z zaworkiem ciśnieniowym w korku.
  • Kolejnym krokiem jest sprawdzenie pompy paliwowej. Może się zdarzyć, że pompa zawiesza się przy zbiorniku. W takim przypadku warto postukać po pompce, co może pomóc w jej "odwieszeniu". Niezależnie od tego, czy metoda ta przyniesie efekt, czy nie, warto rozważyć jej wymianę, by uniknąć powtarzania się problemu w przyszłości.
  • Warto również sprawdzić, czy w baku nie ma zanieczyszczeń, takich jak muł czy sadza. Takie zanieczyszczenia mogą zakłócać pracę pompy paliwowej i być przyczyną problemów z odpalaniem. Jeśli podejrzewasz, że problem leży w zanieczyszczeniach, warto wymienić filtr paliwowy i dokładnie oczyścić bak za pomocą odpowiedniego preparatu czyszczącego jak TEC 2000 Fuel System Cleaner (dla samochodów benzynowych) bądź TEC 2000 Diesel System Cleaner (dla silników wysokoprężnych)

Jak uniknąć problemów z układem paliwowym?

Aby zapewnić sprawne działanie układu paliwowego i uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek w postaci problemów z rozruchem, ale nie tylko, kluczowa jest regularna konserwacja i dbałość o stan techniczny pojazdu. Bak paliwa, będący integralną częścią tego układu, powinien być wolny od wody, wilgoci oraz innych zanieczyszczeń, które mogą negatywnie wpłynąć na pracę silnika. Woda i wilgoć w paliwie mogą prowadzić do korozji, a także zakłócać proces spalania. Aby temu zapobiec, warto regularnie stosować specjalne preparaty do czyszczenia i konserwacji układu paliwowego. Te środki nie tylko pomagają w usuwaniu zanieczyszczeń, ale także chronią układ przed korozją, zapewniając jego długą żywotność. Dbałość o czystość paliwa i regularne stosowanie odpowiednich preparatów to proste kroki, które mogą znacząco wydłużyć życie naszego samochodu i zapewnić komfortową jazdę bez nieprzewidzianych problemów.

Śledź nas na Facebooku