Marka: Mihel
MIHEL CERAMIC OIL RACING 5W50 1L
Parametry Rodzaj napędu: benzyna / diesel / hybryda Typ oleju: syntetyczny Lepkość: 5W50 Pojemność: 1L Opakowanie: Bańka 1L Producent: Mihel
Zobacz produkty Leszko Moto TV
Dopasuj części i akcesoria do swojego samochodu
Cena
Cena
65,00 zł - 260,00 zł
Pojemność
Pojemność
Zobacz blog
Co to jest i jakie jest dopuszczalne bicie tarczy hamulcowej?
Czy kiedykolwiek podczas hamowania poczułeś niepokojące drgania kierownicy lub pedału hamulca? To może być sygnał...
Odkształcenia i zapach spalenizny – jak rozpoznać przegrzane tarcze hamulcowe i co z tym zrobić?
Przegrzane tarcze hamulcowe to nie tylko problem techniczny, ale przede wszystkim zagrożenie dla bezpieczeństwa na...
Jak poprawnie zmierzyć tarcze hamulcowe – narzędzia, techniki i znaczenie precyzyjnych pomiarów
Zrozumienie, jak prawidłowo przeprowadzić pomiary tarczy hamulcowej i interpretować ich wyniki, pozwala kierowcom...
Minimalna grubość tarczy hamulcowej – jak wpływa na bezpieczeństwo i skuteczność hamowania?
Tarcze hamulcowe to elementy, które mają ogromny wpływ na nasze bezpieczeństwo na drodze. Choć często niedoceniane...
Czym są ranty na tarczach hamulcowych i dlaczego warto się ich pozbyć?
Ranty – bo o nich mowa – to niepozorne nierówności, które potrafią znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo jazdy. Czym...
Dla części kierowców oznaczenia olejów silnikowych są całkowicie nieczytelne i mogą powodować niemały ból głowy. Nie inaczej jest w przypadku mieszanin o symbolu 5W50. Aby lepiej poznać właściwości środka smarnego, rozłóżmy zapis ten na czynniki pierwsze.
W tym miejscu można powiedzieć, że oleje 5W50 są mieszaninami wielosezonowymi i doskonale zachowują swoje właściwości zarówno w przypadku niskich, jak i wysokich temperatur.
Ogólna charakterystyka oleju 5W50 jest taka, że jest to w pełni syntetyczna mieszanina o doskonałej trwałości oleju oraz świetnych właściwościach smarujących. Do tego dochodzą aspekty, o których pisaliśmy wyżej, czyli przystosowanie do pracy w niskich i wysokich temperaturach. Warto jednak mieć na uwadze, że olej samochodowy 5W50 charakteryzuje się wysokim spalaniem, a także nie najniższą ceną.
Oleje syntetyczne 5W50 są mieszaninami gwarantującymi doskonałą ochronę dla całej jednostki napędowej. Stąd też zyskały one zaufanie wśród dużego grona kierowców na całym świecie, do których przemawiają również pozostałe zalety tych środków smarnych jak:
SAE (Society of Automotive Engineers), czyli Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych opracowało specjalną klasyfikację, która odnosi się do klasy lepkości danej mieszaniny.
Według niej olej silnikowy 5W50 idealnie nadaje się do jazdy w niskich temperaturach (nawet do -35°C). Taka mieszanina posiada drugą najniższą lepkość zimową dostępną na rynku (niższą mają jedynie oleje o oznaczeniu 0W). Z drugiej strony klasyfikacja SAE mówi nam o tym, że środek smarny o oznaczeniu 5W50 ma dużą lepkość letnią i gęstość, przez co doskonale sprawdza się w przypadku mocno obciążonych silników, pracujących w bardzo wysokich temperaturach.
Oleje 5W30 według klasyfikacji SAE (SAE J300 2015) mają następujące właściwości:
Wyżej opisane parametry sprawiają, że oleje silnikowe 5W50 przeznaczone są do użytku w jednostkach napędowych wymagających stabilnego, mocnego filmu olejowego, który jest odporny na zerwania (ze względu na występowanie dużych obciążeń). Co więcej, mieszaniny o tym oznaczeniu doskonale sprawdzają się również w przypadku mocno wyeksploatowanych silników. Olej 5W50 jest środkiem smarnym, który pasuje zarówno do jednostek z turbodoładowaniem, jak i bez niego.
„Olej 5W50 benzyna – czy pasuje?”, „olej 5W50 do diesla – czy można użyć?” to tylko przykłady pytań, które każdego dnia zadawane są przez wielu kierowców. Warto wiedzieć, że oleje silnikowe są uniwersalne – na rynku znajdują się mieszaniny przystosowane do silników benzynowych, jednostek wysokoprężnych czy też hybryd.
Wielu producentów samochodów tworzy również mieszaniny dedykowane do konkretnej marki. Do takich zaliczyć możemy m.in.:
Jaki olej 5W50 będzie najlepszy? Decyzja ta powinna być podyktowana przede wszystkim zaleceniami producenta. Pamiętaj, że nieodpowiednio dobrana mieszanina utrudni pracę jednostki napędowej, a w najgorszym wypadku – uszkodzi ją. Przed zakupem warto więc sprawdzić właściwości danego oleju silnikowego 5W50 i zapoznać się z instrukcją, co pozwoli dobrać idealną mieszaninę, zapewniającą ochronę silnikowi na długi czas.
Jeżeli nie wiesz, jaki środek smarny wybrać, sprawdź nasz ranking olejów 5W50.
Na rynku obecnych jest wiele olejów 5W50, które pochodzą głównie od takich firm jak m.in. Xado, Millers, Valvoline czy Mihel.
Z racji tego, że oleje silnikowe 5W50 wykazują doskonałe właściwości smarujące, a także gwarantują ochronę jednostce napędowej przed zanieczyszczeniami oraz przeciążeniami, spotykają się z pozytywną reakcją kierowców na całym świecie. Są to „gęste” oleje, które zostały stworzone na specjalne potrzeby wymagających silników. Dzięki swojej lepkości oraz dodatkom uszlachetniającym świetnie spisują się przez długi czas, zaskarbiając sobie tym samym zaufanie wśród użytkowników.
Podobnie jak w przypadku innych mieszanin, tak i w tym wypadku wymiana powinna nastąpić co 15-20 tys. kilometrów. Jeżeli jednak silnik jest bardzo mocno eksploatowany i poddawany ekstremalnym przeciążeniom, o wymianie można pomyśleć nieco szybciej (10 tys. kilometrów).
Nieznaczna – obie mieszaniny mają identyczną klasę lepkości zimowej, a więc zachowują takie same właściwości w czasie pracy w niskich temperaturach. Olej 5W50 jest jednak odporniejszy na działanie wyższych temperatur i w tym wypadku zapewnia grubszy i trwalszy film olejowy.
To zależy od rodzaju posiadanej jednostki napędowej, a także warunków pracy. Jeżeli Twój pojazd nie jest mocno eksploatowany, olej 5W40 będzie optymalnym rozwiązaniem. Jeżeli jednak potrzebujesz mieszaniny do mocno obciążonych silników, postaw na środek smarny o oznaczeniu 5W50.
To również zależy – olej 5W30 jest mieszaniną o wiele niższej gęstości, a także klasie lepkości letniej, stąd też nie zachowuje swoich właściwości tak dobrze, jak olej 5W50 w przypadku wysokich temperatur.
Jeżeli posiadasz samochód sportowy lub Twoja jednostka napędowa jest bardzo mocno zużyta, postaw na olej 10W60. W przeciwnym razie lepszym wyborem będzie mieszanina o oznaczeniu 5W50.
Są 2 produktów.
Marka: Mihel
Parametry Rodzaj napędu: benzyna / diesel / hybryda Typ oleju: syntetyczny Lepkość: 5W50 Pojemność: 1L Opakowanie: Bańka 1L Producent: Mihel
Marka: Mihel
Parametry Rodzaj napędu: benzyna / diesel / hybryda Typ oleju: syntetyczny Lepkość: 5W50 Pojemność: 5L Opakowanie: Bańka 5L Producent: Mihel