- perm_identity Redakcja Dbamtomam
- remove_red_eye 638 odwiedzin
Kiedy słyszymy o silniku, często myślimy o tłokach, wałach korbowych, zaworach, a nawet o smarowaniu. Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, co dokładnie robi skrzynia korbowa? Zrozumienie jej roli jest kluczowe dla utrzymania silnika w doskonałym stanie. Zapraszam do dalszego czytania, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tej niepozornej, ale niezwykle istotnej części każdego silnika.
Skrzynia korbowa – serce silnika
Skrzynia korbowa to element, który jest często pomijany w dyskusjach na temat silnika, a jest to fundamentalny element każdej spalinowej jednostki napędowej. Jest to metalowy korpus, w którym mieszczą się wał korbowy, tłoki oraz system smarowania. Skrzynia korbowa to miejsce, gdzie tłoki wykonują swoje ruchy górne i dolne, zasuwając na wałach korbowych.
Budowa i funkcja skrzyni korbowej
Skrzynia korbowa jest solidnym i szczelnym pojemnikiem, zbudowanym zwykle z odlewu żeliwa lub aluminium. Ma za zadanie utrzymanie stałego ciśnienia oleju, a jednocześnie musi być wystarczająco mocna, aby wytrzymać siły działające na wał korbowy i tłoki.
Wewnątrz skrzyni korbowej odbywają się kluczowe procesy, które umożliwiają pracę silnika. W jej dolnej części znajduje się miska olejowa, do której spływa używany olej silnikowy. Jest to miejsce, gdzie odbywa się cykl smarowania, który jest niezbędny dla prawidłowego działania silnika.
Potencjalne problemy ze skrzynią korbową
Najczęściej spotykanymi problemami z tym elementem silnika są przecieki oleju oraz powstawanie kwasu skrzyni korbowej. Kwas ten jest wynikiem procesów chemicznych zachodzących podczas spalania paliwa i może powodować korozję metalowych części silnika, a także przyspieszać zużycie tłoków i wałów korbowych. Długotrwała ekspozycja na ten kwas może prowadzić do poważnych uszkodzeń i wymagać kosztownych napraw.
Jak zapobiegać kwasowi w skrzyni korbowej?
Rozwiązaniem problemu kwasu w skrzyni korbowej jest regularne wymiany oleju silnikowego oraz użycie odpowiedniego dodatku uszlachetniającego takiego jak TEC 2000 Oil Booster, który cieszy się zaufaniem wśród mechaników i kierowców na całym świecie.
Ten unikalny preparat doskonale sprawdza się w utrzymaniu ciśnienia oleju w starszych pojazdach i zawiera dodatkowe dodatki do olejów zapobiegające zużyciu, które chronią nawet starsze silnik przed dalszą degradacją.
Co więcej, TEC-2000 Oil Booster neutralizuje również wpływ szkodliwych kwasów w skrzyni korbowej, które są główną przyczyną zużycia silnika. Dodatkowo przyczynia się do znacznego wyciszenia silnika przy zimnym starcie, zwłaszcza w silnikach wyposażonych w hydrauliczne popychacze zaworów.
Podsumowanie
Zrozumienie skrzyni korbowej i jej funkcji to klucz do utrzymania silnika w doskonałym stanie. Pamiętaj, aby regularnie wymieniać olej silnikowy, monitorować stan skrzyni korbowej i używać odpowiednich dodatków, takich jak TEC 2000 Oil Booster, aby zapewnić długowieczność i niezawodność silnika. Pamiętaj, zdrowa skrzynia korbowa to zdrowy silnik!
Zobacz też:
Jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju i jak je utrzymać?
Powiązane produkty
Indeks: 5060500720032
Marka: TEC-2000
TEC 2000 Dodatek do oleju - Oil Booster
Oil Booster - dodatek do olejów TEC-2000 Norma EN ISO 9002 – model zapewnienia jakości podczas produkcji. Zapobiega utlenianiu i twardnieniu oleju, znacznie zmniejsza zużycie oleju.