Marka: Motorex
MOTOREX RACING FORK OIL 5W 1L
Parametry Rodzaj: do amortyzatorów Lepkość: Pojemność: Opakowanie: 5W 1L Bańka 1L Producent: Motorex
Dopasuj części i akcesoria do swojego samochodu
Lepkość
Lepkość
Zobacz blog
Czyszczenie i smarowanie łańcucha motocyklowego. Sprawdź, jak i czym najlepiej to robić!
Czym czyścić łańcuch motocyklowi? Co będzie dobre do nasmarowania łańcucha? Jak często to robić i w jaki sposób?...
Mycie auta na dwa wiadra – na czym polega?
Czym konkretnie jest mycie auta na dwa wiadra? Jak to wygląda krok po kroku? Dowiesz się tego z dzisiejszego...
Jeździsz na LPG? Zadbaj o regularną wymianę świec zapłonowych
O serwisie świec w szczególności powinni pamiętać kierowcy posiadający w samochodzie zamontowaną instalację LPG –...
Olej w skrzyni biegów – co ile wymiana?
W dzisiejszym poradniku odpowiemy sobie na najważniejsze z pytań dotyczące środka smarnego przekładni, a...
Oleje do amortyzatorów to specjalne preparaty wykorzystywane w zawieszeniu motocyklowym zapewniające mu ochronę przed zużyciem i prawidłowe działanie. Posiadają one niską gęstość i muszą sprawnie przepływać przez zaworki tłoka. Oleje do lag motocyklowych poddawane są bardzo intensywnemu działaniu czynników zewnętrznych takich jak kurz, piasek, błoto i woda, przez co zużywają się naprawdę szybko.
Im wyższy parametr lepkości kinematycznej, tym zawieszenie staje się „twardsze”. Oleje do zawieszenia motocykli o wysokiej lepkości świetnie sprawdzają podczas trudnej jazdy terenowej.
Tylko odpowiednio nasmarowane zawieszenie pozwala na komfortową i bezpieczną jazdę motocyklem. Dobrej jakości olej do lagi motocyklowej jest w stanie znacznie poprawić panowanie nad jednośladowcem, pozwalając na lepsze doznania z jazdy. Wpływa na to odpowiednie ustawienie zaworów, które zapobiega zbyt gwałtownemu uginaniu się zawieszenia oraz zbyt raptownemu powrotowi do pozycji wyjściowej. Nie są one jednak w stanie pełnić swojej funkcji, jeśli jest w nich zużyty olej, który stracił swoje właściwości.
Nieodpowiednie parametry oleju oraz niewłaściwa jego ilość prowadzi do pogorszenia pracy zawieszenia i do słabej kontroli nad pojazdem. Olej do amortyzatorów pełni również kilka innych istotnych funkcji – czyści i chłodzi zawieszenie. Eliminuje również tarcie, przez co pomaga w utrzymaniu optymalnej temperatury, dzięki temu wszystkie mechanizmy działają sprawniej. Wpływa to ostatecznie na długowieczność zawieszenia i zmniejsza ryzyko awarii.
Klasyfikacja SAE to pomoc dla użytkowników motocykli w wyborze odpowiedniego oleju do amortyzatorów. Jest ona określana poprzez parametr lepkości „W” (np. olej do amortyzatorów 5W czy oleje do lag 7,5W). Czynniki uwzględniane w rozróżnianiu poszczególnych produktów powodują jednak, że oleje zaklasyfikowane do tej samej grupy mogą u innych producentów dość znacznie różnić się właściwościami. Olej nie ma bowiem stałego współczynnika lepkości kinematycznej, a jest ona uzależniona od temperatury cieczy. Nie można w takim wypadku w pełni sugerować się oznaczeniami na opakowaniach.
Znacznie precyzyjniejszy jest standard ISO uwzględniający współczynnik lepkości kinematycznej dla różnych temperatur. Wyróżnia on dwa wskaźniki dla olejów w dwóch temperaturach 40°C i 100°C. Im mniejsza różnica pomiędzy tymi wartościami, tym lepiej.
Dobry olej do teleskopu będzie sprawnie przepływał między komorami, co pozwoli skutecznie tłumić niepotrzebne drgania. Przy wyborze oleju do amortyzatorów znaczenie ma także indeks lepkości VI (Viscosity Index). Wyższy wskaźnik oznacza lepszą stabilność temperaturową, co wpływa jednak na właściwości smarujące płynu. Nie oznacza to więc, że im wyższy VI, tym lepszy jest dany olej. Zależy to bezpośrednio od efektów, jakie chcemy uzyskać i zastosowania pojazdu – w motocyklach turystycznych zaleca się niższy wskaźnik, natomiast oleje z wysokim indeksem doskonale spisują się w ekstremalnych warunkach, na jakie wystawiane są sportowe motory wyczynowe. Trzeba również pamiętać, że w takich wypadkach wymiana oleju do amortyzatorów musi odbywać się zdecydowanie częściej.
W informacjach serwisowych większości motocykli znajdziemy określenie ilości płynu, jaką należy wlać do amortyzatora oraz jego lepkość. To głównie zalecenia producenta powinny być dla nas wskazówką, jaki olej do zawieszenia kupić. Zazwyczaj do motocykli stosuje się olej do lag 5W lub olej do lag 10W (według klasyfikacji SAE). Należy pamiętać, że jego lepkość będzie miała bezpośredni wpływ na działanie zawieszenia. Możemy więc indywidualnie dopasować olej do własnych preferencji i stylu jazdy, trzymając się oczywiście zakresu norm przewidzianych przez producenta motocykla.
Tylko wysokiej jakości olej do lag zapewnia doskonałą absorpcję drgań w szerokim zakresie temperatur. Dlatego warto sięgać po preparaty pochodzące od sprawdzonych producentów. Niewątpliwie należy do takich firma IPONE dostarczająca na rynek doskonałe płyny eksploatacyjne do motorów o różnym zastosowaniu. Olej IPONE FORK SYNTHETIC PLUS 5W to płyn kompatybilny ze wszystkimi typami widelców, zarówno do użytku drogowego, jak i terenowego. To produkt syntetyczny zawierający doskonałą bazę mieszanki i wysokiej jakości wzbogacające ją dodatki, które zapewnią dodatkowy komfort jazdy i lepszą amortyzację.
Najczęściej producenci zalecają wymianę płynu hydraulicznego co 2 lata (lub po przejechaniu od 20 000 km – 30 000 km). Jest to umowny okres biorący pod uwagę normalne użytkowanie motocykla. W przypadku intensywnej eksploatacji zaleca się robić to częściej, z racji bezpieczeństwa i dla dobra sprzętu. Tylko prawidłowo serwisowane zawieszenie zapewni maksymalne bezpieczeństwo użytkownika motocykla.
Są 3 produktów.
Marka: Motorex
Parametry Rodzaj: do amortyzatorów Lepkość: Pojemność: Opakowanie: 5W 1L Bańka 1L Producent: Motorex
Marka: Motorex
Parametry Rodzaj: do amortyzatorów Lepkość: Pojemność: Opakowanie: 10W 1L Bańka 1L Producent: Motorex
Marka: Motorex
Parametry Rodzaj: do amortyzatorów Lepkość: Pojemność: Opakowanie: 7,5W 1L Bańka 1L Producent: Motorex