Opiłki w oleju silnikowym: przyczyny, skutki i rozwiązania
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co może oznaczać obecność opiłków w oleju silnikowym? Jakie są ich przyczyny i jakie mogą być skutki ich pojawienia się w Twoim samochodzie? Ten artykuł odpowie na wszystkie te pytania i pomoże Ci zrozumieć, dlaczego ważne jest, aby regularnie sprawdzać olej w silniku i filtrować go z opiłków
Przyczyny wysokiego zużycia oleju silnikowego
Jesteś kierowcą, który zauważył, że jego pojazd zbyt szybko zużywa olej? Zastanawiasz się, co może być powodem? Czy możesz zrobić coś, aby rozwiązać ten problem? Czy jesteś gotowy, aby dowiedzieć się, jak zatroszczyć się o swój silnik?
Oleje 0W16 – poznaj je z bliska
Oleje silnikowe 0W16 są odpowiedzią na coraz to surowsze wymagania dotyczące redukcji zużycia paliwa. Czym się wyróżniają? Jakie mają właściwości? Do jakich silników są polecane? Na te oraz inne pytania odpowiedź poznasz w dalszej części dzisiejszego wpisu – zapraszamy.
Oleje silnikowe 15W50 do samochodu
Olej 15W50 to dosyć rzadko spotykany środek smarny, co nie oznacza, że jest lubryfikantem, po którego nie warto sięgać. Jakie ma zastosowanie? Kto powinien się na niego zdecydować? Przeczytaj nasz wpis i dowiedz się najważniejszych informacji o formulacjach z tym oznaczeniem – zapraszamy.
Oleje silnikowe 10W30, czyli uniwersalne środki smarne dla każdego
Dowiedzieć się nieco informacji na temat olejów silnikowych 10W30, które znane są ze swojego szerokiego zastosowania w samochodach oraz różnego rodzaju maszynach. Co konkretnie oznacza ich zapis? Do jakich silników pasują?
Oleje silnikowe 15W40 do samochodu
Choć przez ostatnie lata rynek motoryzacyjny został zdominowany przez oleje silnikowe syntetyczne i półsyntetyczne, warto wiedzieć, że producenci wciąż produkują mineralne środki smarne jak m.in. oleje 15W40
Oleje silnikowe 0W40
Olej 0W40 to popularny środek smarny, po który chętnie sięgają kierowcy w naszym kraju i nie tylko. Czym się charakteryzuje i kto powinien się na nią zdecydować? Poznaj bliżej już dziś oleje silnikowe 0W40 i sprawdź, czy będą pasować również do silnika w Twoim samochodzie – zapraszamy.
Oleje do silników dwusuwowych (2T): klasy, rodzaje, rola
ak wybrać formulację, by zapewnić swojej maszynie bezpieczeństwo i wydajność na długi czas? Najlepszym sposobem jest poznanie klas i typów olejów do silników dwusuwowych dostępnych na rynku.
Oleje do sportu, czyli jakie?
Sportowe jednostki napędowe wymagają szczególnej opieki, którą zapewnić mogą tylko wyselekcjonowane środki smarne o wyjątkowych właściwościach smarnych i ochronnych. Dowiedz się, jakie preparaty najlepiej sprawdzają się w ekstremalnych warunkach.
Oleje przekładniowe – wszystko, co musisz o nich wiedzieć
Oleje przekładniowe, choć nie są tak dobrze kojarzone, jak np. oleje silnikowe, są formulacjami o dużym znaczeniu dla prawidłowej pracy samochodu, a konkretniej – skrzyni biegów. Co warto o nich wiedzieć? Tego dowiesz się z poniższego artykułu – zapraszamy.
Olej 5W20 – co oznacza?
Olej silnikowy 5W20 jest używany przez wielu producentów samochodów w ramach pierwszego zalania. Co jeszcze warto wiedzieć o tej formulacji?
Oleje 10W60: rozkład na czynniki pierwsze
W dzisiejszym wpisie na tapetę bierzemy oznakowanie 10W60 – co oznacza i czym charakteryzują się takie oleje?
0W30 – co oznacza na oleju?
W sklepach internetowych i stacjonarnych można znaleźć wiele preparatów do silników, w tym olej 0W30. Co oznacza jego symbol? Zapraszamy do lektury!
Kamień w układzie chłodzenia? Przyczyny powstawania i sposoby na jego usunięcie
W dzisiejszy wpisie skupimy się na kamieniu kotłowym. W dalszej części omawiamy to, czym dokładnie jest, skąd się bierze w układzie chłodzenia i w jaki sposób sobie z nim radzić – zapraszamy!
Za mało płynu hamulcowego? Objawy jego braku i zużycia
Jak rozpoznać ubytek płynu hamulcowego? Po czym stwierdzić, że płyn hamulcowy w samochodzie nadaje się do wymiany? Zapraszamy na dalszą część artykułu przygotowanego przez nas zespół.